Spring naar inhoud

portfolio


lopende projecten


Voor Edu'Actief digitaliseer ik de verwerkingsopdrachten bij de MBO-methode Angerenstein Zorg en Welzijn. De nu nog PDF-opdrachten moeten worden geoptimaliseerd voor de digitale leeromgeving 24Boost. Een flinke klus, want de methode bestaat uit 23 ISBN's met elk 20 thema's. De thema's bevatten bovendien tussen de 8 en 15 opdrachten. Niet te doen in je eentje, dus daarom werk ik bij dit project samen met Irma Koerhuis en Joke van den Brink van Isala Media.


afgeronde projecten


Voor ThiemeMeulenhoff realiseerde ik de herziening van de methode Code+. Dit is een methode Nederlands voor hoogopgeleide anderstalige volwassenen. De methode bestaat uit vier werkboeken en een digitale leeromgeving. Binnen het project zorgde ik voor de coördinatie van inhoud en vorm maar was ik natuurlijk zelf ook graag uitvoerend bezig en kon ik mijn xml-skills naar hartelust ophalen en uitbreiden.


Daarnaast ben ik 1,5 jaar werkzaam geweest als contentontwikkelaar Engels voor de methode New Interface 3rd edition. Ik coördineerde alle werkzaamheden die nodig zijn om van de papieren werkboeken een aantrekkelijke digitale leeromgeving te maken. Daarnaast zorgde ik dat klantmeldingen over deze methode snel en naar tevredenheid werden afgehandeld.


Voor Malmberg heb ik de productie van alle video's en animaties bij de methodes Naut, Meander en Brandaan 2 gecoördineerd en zorgde ik voor de productie van de bijbehorende digibordsoftware. De films en animaties werden gerealiseerd door Studio Toendra en Studio Tween.
Verder ben ik er werkzaam geweest als contentmanager bij het ontwikkelen van de nieuwe oefensoftware bij de rekenmethode Pluspunt voor het basisonderwijs.
Daarnaast heb ik als contentmanager ondersteuning geboden bij het ontwikkelen van het digitale verwerkingsmateriaal bij dezelfde rekenmethode.


Vanaf de lancering in 2012 tot december 2014 heb ik enkele tientallen scholen in het voortgezet onderwijs door middel van trainingen op weg geholpen bij het effectief inzetten van Got it?! Rekenen en Taal.


Edu'Actief ontwikkelt 24boost: een open afspeelomgeving voor digitale educatieve content. In schooljaar 2014-2015 heb ik verschillende ROC's begeleid bij het gebruik en heb ik de ervaringen helpen vertalen naar concrete voorstellen voor verbetering van dit device-onafhankelijke leermiddel.


Op basis van input van Erno Mijland schreef ik voor Teacherschannel vier e-learningmodules over mediawijsheid voor leerkrachten in het basisonderwijs. De inhoud is gebaseerd op het Competentiemodel Mediawijsheid. Na het doorlopen van de modules zijn leerkrachten zelf voldoende mediawijs om het onderwerp met vertrouwen een plaats te geven binnen hun lessen. De modules zijn (na aanmelding) gratis beschikbaar via de leeromgeving van Teacherschannel.


  • Contentontwikkeling groepsplannen bij methode Taalverhaal.nu voor het primair onderwijs.
  • Contentontwikkeling voor de verderkijker.nu sites voor het primair onderwijs.
  • Coördinatie van de landelijke taalscreening voor het voortgezet onderwijs met behulp van Got it?! Taal.
  • Coördinatie van de landelijke rekenscreening (>100 scholen) voor het voortgezet onderwijs met behulp van Got it?! Rekenen.
  • Technische redactie van opgaven voor de methode Got it?! Rekenen.
  • De Digitale Klas (DDK):
    • Redactie en publicatie van digibordlessen bij de methoden Carte Orange, Op Niveau, Feniks, Systematische Natuurkunde, Nu voor Straks, Go For It, New Interface.
    • Coördineren van de vormgeving van alle digibordmateriaal bij tien methoden
    • Coördinatie- en redactiewerkzaamheden t.b.v. digibordlessen De Digitale Klas bij de Geo.
  • Onderhoud communities van de methoden De Geo en Mundo.
  • Instructie aan en begeleiding van nieuwe gebruikers van het CMS Boardwalk.
  • Instructie en begeleiding van nieuwe gebruikers van het CMS HIPPO.
  • Testwerkzaamheden t.b.v. nieuwe assetmanager.

Project EDDA (Expertisecentrum voor Didactische en Digitale Aanpassingen)
Dit project had tot doel om door middel van praktijkonderzoek en -ervaring te komen tot de optimale aanpassing van bestaand lesmateriaal voor blinde kinderen in het reguliere onderwijs.


De Digitale Klas (Van Dijk Educatie)
Trainen van docententeams in het gebruik van De Digitale Klas (DDK): Kant en klare digibordlessen bij verschillende methodes die naar wens volledig zijn aan te passen.


C1000 en Vijf890
Voor de spaaractie "1000 dingen die je nog niet weet! (En je ouders ook niet.)" Schreef ik de boekjes:
#4 treinen, #7 onderwaterwereld, #11 mode, #19 ontdekkingsreizen , #21 internet & social media, #24 robots, #26 geld, #21 de supermarkt, #32 prinsessen, #39 paardrijden, #41 vreemde planten en #44 geheimtaal.
(#4, #11 en #39 schreef ik samen met Marjolijn Hovius, alias de schrapfabriek en #21 schreef ik samen met Erno Mijland.)


Uitgeverij Malmberg
Omzetten van werkboeken naar digitaal leerlingmateriaal.


Uitgeverij Noordhoff
Ontwikkelen Powerpointanimaties voor docenten bij wiskundemethode Getal en Ruimte.


PontMeyer
E-learning training "hardhout"


Queenie Productions
Diverse tekstproducties: Persberichten (logopediepraktijk) - Flyers (automatiseringsbedrijf, KiKa) - Folders (dierentuin) - Koninginnedagactie 2012


KNVB
Conceptontwikkeling en inhoudelijke uitwerking van een werkboekje voor basisschoolleerlingen in groep 7/8 ter promotie van het WK CP-voetbal in Drenthe juni 2011.
(In samenwerking met Queenie Productions.)


Mindfulness 4 More
Redigeren werkboek Mindfulnesstraining Brigitta Derksen.


Sportservice Overijssel
(i.o.v. Redactie Oosten)
Ontwikkelen en produceren digibordlessen bij de campagne IkFiets!